Kto powinien dokonać wpisu do rejestru BDO - podmiot, który uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, czy też wpis do rejestru powinien być dokonany z urzędu przez Marszałka?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kościuk Agata
Odpowiedzi udzielono: 21 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kto powinien dokonać wpisu do rejestru BDO - podmiot, który uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, czy też wpis do rejestru powinien być dokonany z urzędu przez Marszałka?

W jakim terminie podmiot powinien złożyć ewentualny wniosek aktualizacyjny w BDO - w terminie 30 dni od dnia uzyskania decyzji, czy 30 dni od daty jej uprawomocnienia?

Podmiot posiada pozwolenie zintegrowane i jest już wpisany/zarejestrowany w systemie BDO. Podmiot uzyskał dodatkowo także zezwolenia na zbieranie odpadów w innym miejscu prowadzenia działalności.

Kto w analizowanym przypadku powinien dokonać wpisu do rejestru BDO - czy wpis powinien być dokonany z urzędu, czy też podmiot, który będzie zajmował się zbieraniem odpadów w nowym miejscu prowadzenia działalności, powinien złożyć wniosek do Marszałka?

Jeśli obowiązek ciąży na podmiocie, który uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, to w jakim terminie podmiot ten powinien złożyć wniosek do marszałka - w terminie 30 dni od dnia uzyskania decyzji, czy też w terminie 30 dni od jej uprawomocnienia?

Zgodnie z art. 51 ust. 1 pkt 3 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach – dalej u.o. marszałek województwa dokonuje wpisu do rejestru z urzędu w przypadku posiadacza odpadów, który uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów. Z drugiej jednak strony art. 59 ust. 1 u.o. wskazuje na to, że to podmiot wpisany do rejestru ma obowiązek złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX