Kto powinien być adresatem wezwania dotyczącego uzupełnienia braków w dokumentacji w sprawie ustalenia prawa do zasiłku dla bezrobotnych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego?
PYTANIE
Działając w oparciu o przepisy ustawy z 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - dalej p.z.i.r.p., marszałek województwa wydaje decyzje administracyjne w sprawie ustalenia prawa do zasiłku dla bezrobotnych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (art. 8 ust. 1 pkt 8 p.z.i.r.p., art. 8a p.z.i.r.p.). Zgodnie z zapisami ww. ustawy (art. 8 ust. 3 p.z.i.r.p.) zadania samorządu województwa w tym zakresie realizowane są przez wojewódzkie urzędy pracy. Na podstawie ww. przepisów pracownicy wojewódzkich urzędów pracy wydają z upoważnienia marszałka decyzje w ww. zakresie. W toku postępowania administracyjnego zmierzającego do wydania takiej decyzji na podstawie art. 50 ust. 1 k.p.a. strony wzywane są m.in. do uzupełnienia braków w dokumentacji.
Czy w ww. wezwaniach, zgodnie z art. 54 § 1 k.p.a. należy wskazać marszałka województwa czy wojewódzki urząd pracy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX