Kto ponosi odpowiedzialność za brak sprawozdania z inwentaryzacji, jeżeli kierownik jednostki wydał w odpowiednim czasie zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji i powołał w tym celu komisję inwentaryzacyjną, która nie zrealizowała zadania, a obecnie jej członkowie nie żyją?
PYTANIE
Kto ponosi odpowiedzialność w zakresie dyscypliny finansów publicznych za brak sprawozdania z inwentaryzacji za 2020 r. oraz brak przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze porównania stanu wynikającego z ksiąg rachunkowych z dokumentami w zakresie gruntów?
Kierownik jednostki wydał w terminie zarządzenie w sprawie przeprowadzenia okresowej inwentaryzacji za 2020 r. oraz powołał komisję inwentaryzacyjną (z podziałem na zespoły spisowe). Zespół spisowy, który miał dokonać inwentaryzacji gruntów metodą weryfikacji, nie zrobił tego w terminie do 15.01.2021 r. Nie zareagował na to ani przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej, ani skarbnik, mimo że zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną są zobowiązani do prawidłowego, kompletnego, terminowego rozliczenia wyników inwentaryzacji oraz dopilnowania wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych przed zamknięciem ksiąg rachunkowych. Obecnie (26.07.2021 r.) członków zespołu (zespół, który miał przeprowadzić inwentaryzację w zakresie gruntów) nie można pociągnąć do odpowiedzialności – zmarli.
Jak w tej sytuacji dokończyć inwentaryzację i zatwierdzić sprawozdanie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX