Kto decyduje o pracy zdalnej w MOPS?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 27 listopada 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 5 listopada 2020 r.

PYTANIE

Kto decyduje o pracy zdalnej w MOPS?

W związku z nowymi obostrzeniami dotyczącymi pracy zdalnej w urzędach, zapytano Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, czy w związku z rozporządzeniem resort podjął decyzję w sprawie zmiany funkcjonowania placówek takich jak domy i kluby "Senior plus" czy ośrodki pomocy społecznej.

"Stosowne decyzje dotyczące funkcjonowania danej placówki, wynikające z rozporządzenia wprowadzającego pracę zdalną w urzędach i jednostkach samorządowych, podejmuje organ ją prowadzący" - odpowiedział wydział prasowy MRiPS (artykuł na portalu samorządowym).

Jak rozumieć tę wypowiedź w kontekście rozporządzenia RM z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (dodany § 24a)?

Z wypowiedzi Ministerstwa wynika, że o pracy zdalnej powinien decydować organ prowadzący.

Czy ma to uzasadnienie prawne?

Jeśli tak, to w jaki sposób gmina ma zadecydować o pracy zdalnej pracowników MOPS?

Kwestie związane z pracą i jej organizacją są ustalane w Ośrodku w regulaminach wewnętrznych, wprowadzanych zarządzeniami dyrektora.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX