Kto decyduje o pracy zdalnej w MOPS?
PYTANIE
Kto decyduje o pracy zdalnej w MOPS?
W związku z nowymi obostrzeniami dotyczącymi pracy zdalnej w urzędach, zapytano Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, czy w związku z rozporządzeniem resort podjął decyzję w sprawie zmiany funkcjonowania placówek takich jak domy i kluby "Senior plus" czy ośrodki pomocy społecznej.
"Stosowne decyzje dotyczące funkcjonowania danej placówki, wynikające z rozporządzenia wprowadzającego pracę zdalną w urzędach i jednostkach samorządowych, podejmuje organ ją prowadzący" - odpowiedział wydział prasowy MRiPS (artykuł na portalu samorządowym).
Jak rozumieć tę wypowiedź w kontekście rozporządzenia RM z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (dodany § 24a)?
Z wypowiedzi Ministerstwa wynika, że o pracy zdalnej powinien decydować organ prowadzący.
Czy ma to uzasadnienie prawne?
Jeśli tak, to w jaki sposób gmina ma zadecydować o pracy zdalnej pracowników MOPS?
Kwestie związane z pracą i jej organizacją są ustalane w Ośrodku w regulaminach wewnętrznych, wprowadzanych zarządzeniami dyrektora.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX