Kto będzie miał obowiązek pokrywania kosztów publicznych kampanii edukacyjnych i uiszczania opłaty rocznej - producent kubków, hurtownia czy punkt gastro?
PYTANIE
Kto będzie miał obowiązek pokrywania kosztów publicznych kampanii edukacyjnych i uiszczania opłaty rocznej na pokrycie kosztów zbierania, sprzątania i transportu odpadów z produktów wymienionych w załączniku nr 9 ustawy z 11.05.2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej – dalej u.o.p. w związku z implementacją dyrektywy SUP (wejście w życie 24.05.2023)?
Czy będzie to producent kubków z tworzyw sztucznych, który będzie te kubki sprzedawał hurtowni?
Czy będzie to hurtownia, która te kubki będzie sprzedawała do np. punktów gastronomicznych (potem te punkty gastro będą sprzedawały w tych kubkach kawę na wynos)?
Czy będzie to punkt gastro, który sprzedaje kawę na wynos w jednorazowym kubku i z tworzyw sztucznych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX