Kogo powiadamiamy o wszczęciu postępowania - każdego z mieszkańców osobno czy wspólnotę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 18 sierpnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Mieszkańcy budynku wielorodzinnego (8 lokali mieszkalnych) odprowadzają nieczystości płynne poprzez stary kolektor na pola. Wszystkie mieszkania zostały wykupione kilkanaście lat temu. Z mocy prawa powstała wspólnota mieszkaniowa. Po wykupie mieszkań nie wybrano Zarządu Wspólnoty. Brak również zarządcy przymusowego. Część osób ujawnionych w ewidencji gruntów i budynków jako właściciele nieżyje. Gmina chce na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888) – dalej u.u.c.p.g. wydać decyzję nakazującą wykonanie obowiązku z art. 5 ust. 1 pkt 2 u.u.c.p.g.

Kogo powiadamiamy o wszczęciu postępowania - każdego z mieszkańców osobno czy wspólnotę?

Na kogo powinna zostać wydana decyzja?

Czy Gmina na podstawie art. 42 ustawy z 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740) - dalej k.c. ma wystąpić do Sądu o ustanowienie kuratora?

Jeżeli tak, to co z odprowadzaniem ścieków do czasu ustanowienia kuratora?

Czy jest inny sposób na wyegzekwowanie od mieszkańców tego budynku prawidłowego odprowadzania ścieków?

Gdyby Gmina chciała zastępczo odbierać ścieki z tego budynku (brak szamba to uniemożliwia), to kogo miałaby obciążyć kosztami do czasu ustanowienia kuratora lub powołania zarządu Wspólnoty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX