Kogo i w jaki sposób spółdzielnia ma powiadomić w przypadku wycinki drzew na działkach niezabudowanych, będących w jej użytkowaniu wieczystym?
PYTANIE
W wyniku nowelizacji ustawy o ochronie przyrody zniesiony został obowiązek uzyskania zgody na usunięcie drzew i krzewów przez wszystkich właścicieli lokali spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Za to spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe mają obowiązek poinformowania mieszkańców, w sposób zwyczajowo przyjęty, o planowanej wycince drzew i krzewów, przynajmniej 30 dni przed złożeniem do urzędu wniosku w sprawie. W przypadku wycinki drzew na działce zabudowanej mieszkańcy powiadamiani są poprzez wywieszenie informacji na klatkach schodowych.
Kogo i w jaki sposób spółdzielnia ma powiadomić w przypadku wycinki drzew na działkach niezabudowanych (np. teren zielony, rekreacyjny) będących w jej użytkowaniu wieczystym (nie przynależnym do żadnego budynku mieszkalnego) lub na których znajdują się pawilony handlowe, gdzie lokale są dzierżawione na określony czas?
Spółdzielnia ma w swoich zasobach ponad 120 bloków i ponad 6 tys.członków.
Czy prawidłowo urząd miasta wymaga również w takim przypadku "oświadczenia o udostępnieniu informacji"?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX