Kiedy zobowiązanie z tytułu kampanii edukacyjnych staje się niewymagalne?
PYTANIE
Zgodnie z art. 19 ustawy z 13.06.2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U. z 2019 r. poz. 542) – dalej u.g.o.o.o. wprowadzający produkty w opakowaniach jest obowiązany prowadzić publiczne kampanie edukacyjne, a rozliczenie wykonania obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych następuje na koniec roku kalendarzowego. W sprawach dotyczących opłat za publiczne kampanie edukacyjne ustawa nie przewiduje stosowania przepisów działu III ustawy z 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900) - dalej o.p., w tym art. 70 o.p. mówiącego, że zobowiązanie przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności.
Kiedy zobowiązanie z tytułu kampanii edukacyjnych staje się niewymagalne?
Co stanowi do tego podstawę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX