Kiedy zgodnie z MSR należałoby przyjąć urządzenie do ewidencji środków trwałych: w momencie otrzymania urządzenia i faktury czy w momencie uregulowania ostatniej raty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 19 grudnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka zawarła umowę dotyczącą urządzenia pomiarowego o wartości początkowej powyżej 10.000 zł, które będzie użytkowane w spółce powyżej 1 roku. Spółka otrzymała fakturę za urządzenie, ze wskazaniem harmonogramu zapłat -w trakcie roku 12 wpłat, po 1/12 sumy co miesiąc. Istnieje zapis, iż dopiero po zapłacie ostatniej raty urządzenie staje się własnością spółki.

Z jaką datą należałoby przyjąć urządzenie do ewidencji środków trwałych: w momencie otrzymania urządzenia i faktury czy w momencie uregulowania ostatniej raty?

Jakie zapisy księgowe winny dokumentować wszystkie powyższe operacje?

Spółka prowadzi księgi zgodnie z MSR.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX