Kiedy występują tzw. puste faktury i jakie mają konsekwencje dla nabywcy?
PYTANIE
Jakie faktury w zakresie faktur zakupu od podmiotów krajowych i importu usług należy uznać za puste faktury?
W przedsiębiorstwie można zidentyfikować następujące sytuacje:
1. Zostajemy dwukrotnie obciążeni za ten sam transport,
2. Zostajemy obciążeni kosztami usługi która faktycznie się odbyła ale obciążony powinien być inny podmiot uczestniczący w łańcuchu dostaw,
3. Zostajemy obciążeni za usługę, która w ogóle nie miała miejsca.
Czy wymienione przypadki dotyczą pustych faktur?
Czy powinny być ujęte w rejestrach VAT zarówno w przypadku faktur zakupu jak i w przypadku faktur dokumentujących import usług?
Często księgowość nie ma świadomości że są to puste faktury w momencie ich otrzymania, a dopiero po otrzymaniu faktury korygującej (zerującej) - co w takim wypadku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX