Kiedy wypłacić kolejny ekwiwalent za obuwie, jeśli pracownik złożył reklamację na buty i otrzymał fakturę korygującą oraz zwrot środków?
PYTANIE
Pracownikowi przysługuje co dwa lata świadczenie pieniężne za zakupione obuwie robocze. Pracownik w sierpniu 2020 r. zakupił obuwie i otrzymał ekwiwalent pieniężny na podstawie faktury. W październiku 2021 r. złożył reklamację na te buty i otrzymał fakturę korygującą oraz zwrot środków. Według regulaminu kolejne świadczenie za obuwie powinien otrzymać w roku 2022.
Czy teraz, jeżeli zakupi nowe buty i przedstawi fakturę - to nie będzie musiał oddawać wypłaconego ekwiwalentu?
Czy w roku 2022 będzie mu przysługiwać kolejne świadczenie licząc od dnia zakupu pierwszego obuwia tj. w roku 2020, czy też kolejne świadczenie będzie mu przysługiwało po dwóch latach licząc od ponownego zakupu po reklamacji tj. od roku 2021?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX