Kiedy wynagrodzenie i składki ZUS stanowią koszty podatkowe?
PYTANIE
Spółka wypłaca premie pracownikom na podstawie zapisów w umowie o pracę bądź regulaminów premiowania. Wszystkie te regulacje przewidują wypłaty z dołu, albo w kolejnym miesiąc po obliczeniu wysokości premii (na podstawie uzyskane obrotu oraz wysokości marży) z wypłatą pensji za kolejny miesiąc (np. za grudzień w styczniu kolejnego roku), bądź bonusy roczne, które rozliczane są do końca marca kolejnego roku i wypłacane do końca kwietnia (bonus za 2023 r. do wypłaty dla pracownika do 30.04.2024 r.).
Kiedy spółka rozpoznaje koszt wynagrodzeń oraz składek ZUS dla celów podatkowych, czy w 2023 r., czy w miesiącu wypłaty?
O ile wypłaty styczniowe nie budzą wątpliwości, gdyż zgodnie z art. 15 ust. 4g CIT rozliczamy w miesiącu, za które są należne więc w grudniu (pod warunkiem, że są wypłacone oczywiście w terminie), o tyle spółka ma wątpliwości odnośnie wypłat w kwietniu po dniu sporządzenia rozliczenia rocznego CIT oraz sprawozdania finansowego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX