Kiedy wyjazd pracownika należy potraktować jako delegację?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 11 grudnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zatrudniamy pracowników w trybie telepracy. Siedziba firmy jest w Warszawie. Pracownik w umowę o pracę ma wpisane miejsce pracy - adres zamieszkania Lublin. Raz z tygodniu pracownik na polecenie pracodawcy musi przybyć do biura w celu odbycia spotkań służbowych. Jako firma opłacamy pracownikowi koszty dojazdu (pociągu) oraz wypłacamy diety.

Czy w przypadku, kiedy pracodawca po pracy organizuje dla pracowników integrację zespołową może w ramach delegacji dla tego pracownika pokryć też koszty hotelu?

Czy to mieści się w definicji delegacji?

Czy traktowanie tego przyjazdu w całości (łącznie z integracją) jako delegacji służbowej jest prawidłowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX