Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2014 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 19 listopada 2014 r.

PYTANIE

Nasza firma kupuje gadżety, prezenty z logo firmy (kalendarze, długopisy, czapki, kamizelki, kubki) i rozdaje swoim klientom.

Czy jest to koszt reprezentacji, czy reklamy?

Czy jeśli przekażemy te prezenty kontrahentom w ramach sprzedaży premiowej, czyli uzależnimy ilość wydawanych prezentów od ilości zamówień, to będzie można uznać prezenty za koszt uzyskania przychodu i odliczyć VAT?

Na jakie konto kosztowe zaksięgować w tym przypadku prezenty?

Jak wyglądałaby sytuacja, gdyby towary przekazano kontrahentom i pracownikom w związku z jubileuszem firmy?

Czy wręczenie kontrahentom katalogów reklamowych jest działaniem reklamowym, a nie reprezentacyjnym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?