Kiedy w odniesieniu do gminy będącej organizatorem transportu publicznego, bezpośrednio zawierającej umowę o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, zachodzi obowiązek uwzględnienia ustawowego udziału pojazdów nisko i zeroemisyjnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nowakowski Wojciech
Odpowiedzi udzielono: 29 maja 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy gmina będąca organizatorem transportu publicznego (poniżej 50.000 mieszkańców) zawierając umowę bezpośrednią z podmiotem zewnętrznym (po dniu 1.01.2026 r.) na świadczenie usług w zakresie autobusowego publicznego transportu zbiorowego w trybie art. 22 ust. 2 ustawy z 16.12.2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, musi wymagać minimalnego udziałów pojazdów nisko- i zeroemisyjnych w całkowitej liczbie pojazdów objętych zamówieniami stosowanie do art. 68a ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 18.01.2021 r. z uwzględnieniem art. 68b ust. 2, który nakłada ten obowiązek dopiero po przekroczeniu 2.000.000 EUR albo do rocznego wymiaru usług mniejszego niż 600.000 kilometrów w przypadku małego lub średniego przedsiębiorstwa eksploatującego nie więcej niż 23 pojazdy drogowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX