Kiedy ująć w kosztach fakturę za bilet lotniczy zakupiony we wrześniu, jeśli lot miał odbyć się w grudniu, ale w związku z pandemią został odwołany?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 7 stycznia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kiedy ująć w kosztach fakturę za bilet lotniczy zakupiony we wrześniu (faktura VAT wystawiona we wrześniu), jeśli lot miał odbyć się w grudniu, ale w związku z pandemią został odwołany?

Bilet był już wcześniej przebookowany i wystąpiliśmy o zwrot wpłaconej kwoty do pośrednika (firma z siedzibą w Polsce), ale mamy informację, że nie otrzymamy faktury korygującej dopóki pośrednik nie otrzyma odpowiedzi i zwrotu od linii lotniczych. Obecnie faktura została ujęta jako rozliczenia międzyokresowe, ale brak odpowiedzi sugeruje, że sprawa nie zostanie zakończona w 2020 r.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX