Kiedy ująć koszt szkolenia cyklicznego w podatkowej książce przychodów i rozchodów?
PYTANIE
Osoba prowadząca działalność gospodarczą zakupiła usługę szkoleniową (od zagranicznego kontrahenta). Przez kilka miesięcy wnosiła tylko opłaty - zaliczki (i rozliczony był tylko VAT jako wtedy import usług). Szkolenie się już zaczyna i będzie przebiegało w postaci kilku spotkań cyklicznie w przeciągu następnych kilku miesiącach (i pozostałe opłaty - raty również będą uiszczane jak dotychczas).
Kiedy ująć ten koszt w podatkowej książce przychodów i rozchodów? W momencie rozpoczęcia szkolenia w kwocie sumy dotychczasowych wpłat a pozostałe wpłaty w momencie ich kolejnych spotkań?
Dokumenty (invoice) są wystawiane - nie zawsze tylko na prośbę (nie spełniają polskich wymogów faktur zaliczkowych, czy końcowych).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX