Kiedy termin na przeprowadzenie inwentaryzacji należności w drodze weryfikacji zostaje dotrzymany?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 13 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Artykuł 26 ust. 3 pkt 1 ustawy z 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.) - dalej u.o.r., wskazuje termin przeprowadzenia inwentaryzacji do 15 dnia następnego roku w zakresie inwentaryzacji przeprowadzonej metodą spisu z natury lub potwierdzenia salda. Nie określa wprost terminu przeprowadzenia inwentaryzacji metodą weryfikacji sald. W wewnętrznych przepisach jednostki budżetowej, tj. w obowiązującej instrukcji inwentaryzacyjnej zapisano, że "konkretne terminy i częstotliwość przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie określa "Harmonogram inwentaryzacji", którego wzór określa załącznik do niniejszej instrukcji". "Harmonogram inwentaryzacji 2019 r." sporządzony przez Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej określa m.in., że: weryfikacja sald zostanie przeprowadzona w terminie "2-15.01.2020" przez Wydział Finansowy oraz Wydział Administracyjno-Gospodarczy. Protokoły weryfikacji sald poszczególnych kont (w tym zakresie należności) na dzień 31.12.2019 r. zostały sporządzone i podpisane w dniach: 12.02.2020 r., 13.02.2020 r., 14.02.2020 r. i 17.02.2020 r. Z protokołów wynika, że weryfikacja została przeprowadzana w dniach podpisania tych protokołów.

Czy w związku z powyższymi zapisami, termin na przeprowadzenie inwentaryzacji należności w drodze weryfikacji w tej jednostce został dotrzymany?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX