Kiedy spółdzielnia mieszkaniowa powinna dokonać korekty przychodu, w sytuacji kiedy wodomierze błędnie wykazały zużycie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 17 lipca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółdzielnia mieszkaniowa na 31.05.2017 r. dokonała rozliczenia zużycia ciepłej i zimnej wody w lokalach mieszkalnych. W ciągu roku pobierane są stałe zaliczki, a raz na pół roku dokonywane jest rozliczenie w oparciu o faktycznie zużycia. W miesiącu czerwcu 2017 r. spółdzielnia dokonała korekt dokonanych wcześniej rozliczeń (na podstawie wniosków mieszkańców), gdyż w niektórych przypadkach okazało się, że wodomierze błędnie wykazały zużycie (podały np. stany z ubiegłego sezonu, nie podały w ogóle stanu, w związku z czym rozliczenie dokonano w oparciu o prognozę, podały zupełnie błędne zużycie itp.).

Czy korekty przychodów należy należy rozliczyć na bieżąco tj. w czerwcu 2017 r., czy też potraktować je jako błąd lub inną oczywistą pomyłkę i dokonać korekty wstecz, tj. w maju 2017 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX