Kiedy skorygować VAT w przypadku, gdy członkowie spółdzielni, którzy powinni korzystać z zajęć nieodpłatnie zostało błędnie zobowiązanych do wniesienia opłat?
PYTANIE
Spółdzielnia Mieszkaniowa prowadzi działalność społeczno - oświatową w formie osiedlowego klubu polegającą na organizowaniu zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych itd. dla dzieci i dorosłych. Członkowie spółdzielni ponoszą opłaty na działalność społeczno - oświatową w ramach opłaty eksploatacyjnej i mogą korzystać z zajęć bez dodatkowych opłat (wynika do ze statutu Spółdzielni). Z osobami spoza Spółdzielni i z nie-członkami spółdzielnia podpisuje umowy, na podstawie których osoby te wnoszą comiesięczne opłaty za korzystanie z zajęć. Spółdzielnia nie wystawia faktur ani nie ewidencjonuje sprzedaży na kasie fiskalnej. Po jakimś czasie okazało się, iż z kilkoma osobami, które są członkami Spółdzielnia błędnie podpisała umowy i błędnie naliczała im dodatkową opłatę za korzystanie z zajęć. Niektórzy wnosili dodatkową opłatę, inni nie. Spółdzielnia zamierza rozwiązać błędnie podpisane umowy oraz anulować naliczenie opłat dla tych osób.
W którym momencie należy skorygować podatek VAT, który został wcześniej odprowadzony od tych dodatkowych naliczeń?
Czy należy to zrobić w miesiącach, w których naliczano dodatkowe opłaty czy też w miesiącu w którym nastąpi rozwiązanie umów i faktycznie anulowanie naliczeń?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX