Kiedy przyjmować środki trwałe do używania, jeżeli będą one montowane sukcesywnie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Soprych Maciej
Odpowiedzi udzielono: 3 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy spółką jawną (pełne księgi), podatek dochodowy od osób fizycznych - liniowy (19%), zaliczki wpłacane w sposób uproszczony (1/12). Zamówiliśmy regały do magazynu spółki. Nowe regały zastąpią już zużyte i mniej funkcjonalne półki. Kontrahent będzie dostarczał partiami kolejne komplety regałów, aby sukcesywnie "sięgać" towar z półek i wymieniać zużyte regały. Nie możemy wymienić wszystkich regałów równocześnie, ponieważ nie ma na tyle miejsca w magazynie, ponadto praca magazynu zostałaby na jakiś czas sparaliżowana na co spółka nie może sobie pozwolić. Dlatego co miesiąc otrzymujemy regały, które instalujemy na magazynie oraz dokumenty (faktura, WZ, protokół przekazania).

Czy w tej sytuacji zakup pierwszej części regałów potraktować jako środek trwały (010 - są od razu montowane i używane) a kolejne dostawy (faktury) jako ulepszenia podnoszące wartość tego środka trwałego?

Czy należy jednak faktury zakupu zaksięgować na 080 i w momencie zakończenia wymiany wszystkich regałów (zakontraktowana całkowita dostawa) przeksięgować na konto 010?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX