Kiedy przyjąć do ewidencji środków trwałych meble, skoro protokół odbioru nie ma daty, a faktura za montaż tych mebli wskazuje datę sprzedaży kwietniową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 16 maja 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zakupiliśmy meble do nowego biura. Zostały wystawione 3 faktury: 2 za zakup mebli i jedna za transport z montażem Pierwsza faktura została wystawiona jeszcze w 2018 r. jako zaliczka, w marcu bieżącego roku otrzymaliśmy drugą fakturę za zakup mebli z datą sprzedaży luty 2019 r. Fakturę za montaż i transport otrzymaliśmy dopiero w kwietniu tego roku z datą sprzedaży kwiecień 2019 r. W umowie jest zapis, że "odbiór mebli wraz z usługą ich montażu nastąpi na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Podpisany protokół stanowi podstawę do wystawienia faktury VAT przez sprzedającego z tyt. wykonania przedmiotu umowy". Posiadamy protokół odbioru mebli, ale bez daty. Faktycznie meble były dowożone sukcesywnie tzn. na samym początku były biurka, potem dowożono pozostałe środki trwałe. Rachunkowo powinnam przyjąć środki trwałe z datą protokołu odbioru, której nie mam.

Kiedy powinnam przyjąć środki trwałe rachunkowo, skoro protokół odbioru nie ma daty, a faktura za montaż tych mebli wskazuje datę sprzedaży kwietniową?

Dodatkowo warto nadmienić, że jeden z zapisów umowy wskazuje również, że stajemy się właścicielem mebli w momencie zapłaty całości zobowiązania. Za ostatnią fakturę zapłaciliśmy 30 kwietnia i wyczerpaliśmy roszczenie pieniężne. Umowa najmu została podpisana z 1.02.2019 r. Od lutego również korzystamy z nowego biura. Część mebli była już w biurze w lutym.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX