Kiedy pracodawca powinien przekazać pracownikom zaktualizowaną informację o warunkach zatrudnienia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 9 lipca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy pracodawca zobowiązany jest do przekazywania pracownikowi za każdym razem zaktualizowanej informacji o warunkach zatrudnienia np. w przypadku, gdy pracownikowi zmieni się wymiar urlopu wypoczynkowego lub długość okresu wypowiedzenia?

Czy przepisy prawa dopuszczają możliwość uwzględnienia w pierwszej informacji do umowy o pracę warunków, które zmienią się w przyszłości?

Przykład: Pracownik zatrudniony od 01.07.2023 do 31.12.2024 na podstawie umowy o pracę na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy. W dniu zatrudnienia legitymujący się stażem pracy wliczanym do wymiaru urlopu wypoczynkowego w wysokości: 9 lat i 7 miesięcy.

Czy pracodawca może wskazać w informacji o warunkach zatrudnienia zapis odnośnie: - wymiar przysługującego płatnego urlopu: art. 154 par. 1 k.p. - długości okresu wypowiedzenia: art. 36 § 1 k.p., aby uniknąć dokonywania zmiany informacji o warunkach zatrudnienia w przyszłości w trakcie trwania niniejszej umowy o pracę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX