Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 5 października 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca zamierza ustalić pracownikom jednego z działów dyżury w weekendy (nominalnie pracownicy pracują w systemie poniedziałek - piątek 8:00-16:00). Pracownicy mają być dostępni pod telefonem i w razie awarii przyjechać na teren firmy w celu naprawy.

Czy ustalenie im dyżuru np. w godzinach 8:00 - 21:00 w sobotę bądź 8:00 - 21:00 w niedziele będzie prawidłowe?

Jak należy rekompensować im czas dyżuru w sytuacji gdy:

a)

pracownicy byli do dyspozycji, ale nie było wezwania i de facto żadnej w pracy w czasie dyżuru nie wykonali

b)

pracownik został wezwany do zakładu i wykonywał pracę np. w sobotę w godzinach 8:00 - 21:00, czyli przez cały czas dyżuru?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?