Kiedy pracodawca może odstąpić od organizowania szkoleń okresowych w dziedzinie bhp dla pracowników administracyjno-biurowych?
PYTANIE
Czy w związku ze zmianą przepisów od 01.01.2019 r. firma może odstąpić od przeprowadzania szkoleń okresowych BHP dla pracowników, bez konsekwencji w razie kontroli PIP, jeżeli:
1) pracownicy świadczą pracę na stanowiskach administracyjno - biurowych (zgodnie ze sporządzoną dla firmy oceną ryzyka zawodowego);
2) rodzaj przeważającej działalności pracodawcy w rozumieniu przepisów o statystyce publicznej znajduje się w grupie działalności, dla której ustalono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka; stopa procentowa składki na ubezpieczenie wypadkowe wynosi: 0.67;
3) kategorie ryzyka dla poszczególnych zagrożeń, wskazane w ocenie ryzyka zawodowego, są określone jako: - Kategoria nr 1: Ryzyko Pomijalne, żadne działania nie są potrzebne; - Kategoria nr 2: Małe Ryzyko, należy zwrócić uwagę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX