Kiedy pracodawca jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez pracownika kosztów na zakup nowych okularów?
PYTANIE
Pracownik w styczniu 2012 r. miał badania okresowe (praca przy monitorze), otrzymał zaświadczenie lekarskie do 2015 r. wraz z adnotacją, że przy pracy musi używać okularów korekcyjnych. Okulary takie posiadał (dostał za nie zwrot z zakładu pracy w 2010 r.). W październiku 2013 r. pracownik przedstawił pracodawcy faktury za okulary żądając zwrotu za ich zakup. Pracownik nie zgłaszał faktu pogorszenia wzroku i w związku z tym nie był kierowany przez pracodawcę na badania.
Czy w takiej sytuacji, gdy od badania minęło prawie dwa lata pracodawca ma obowiązek zrefundować temu pracownikowi zakup okularów?
Czy istnieje konkretny przepis, na podstawie którego pracodawca może odmówić refundacji okularów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX