Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu umów marketingowych zawieranych z aptekami w celu dystrybucji produktów, które są rozliczane miesięcznie lub kwartalnie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 1 października 2018 r.

PYTANIE

Nasza spółka działa na rynku farmaceutycznym. Umowy (marketingowe) zawierane z aptekami w celu dystrybucji produktów są rozliczane miesięcznie bądź kwartalnie. Dokładna wysokość wynagrodzenia jest obliczana na podstawie danych systemowych , które przychodzą z firmy zewnętrznej do 20 dnia następnego miesiąca po wykonaniu usługi.

Następnie są one przetwarzane przez naszą spółkę i na podstawie tych danych dokonywane są rozliczenia. Zostaje wystawiony protokół (gdzie wskazana jest data wykonania usługi). W terminie do 60 dni od upływu okresu rozliczeniowego spółka przekazuje każdorazowo partnerowi raport z wykonania usługi. Przedstawiciel przekazuje protokół do apteki na podstawie którego apteka wystawia nam fakturę za usługi marketingowe.

Z jaką datą powinna być wystawiona fakturą przez aptekę?

Apteka nie jest wstanie wystawić fakturę w ciągu 15 dni po np: kwartale, ponieważ dane z firmy zewnętrznej otrzymujemy 20 dnia po miesiącu wykonania usługi. Faktyczne rozliczenie może być dokonane w ciągu 60 dni.

Czy wykonanie usługi można traktować z dniem podpisania protokołu?

Zapłata następuje po wykonaniu usługi i podpisaniu protokołu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX