Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w VAT, jeśli spółka, której głównym udziałowcem jest spółka hiszpańska wynajmuje magazyn w USA, gdzie wywozi swoje produkty i następnie sprzedaje do kontrahenta z USA?
PYTANIE
Spółka z o.o., której głównym udziałowcem jest spółka hiszpańska wynajmuje magazyn w USA, gdzie wywozi swoje produkty i następnie sprzedaje do kontrahenta z USA. Wywóz towaru ma miejsce np. w maju, do magazynu trafia w lipcu i tam jest przechowywany aż do momentu jak klient z USA złoży zamówienie. Wydanie tego produktu dla klienta z USA może mieć miejsce dopiero w listopadzie.
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w VAT?
Kiedy spółka powinna wystawić fakturę i z jaką stawką VAT?
Jakie dokumenty potwierdzające wywóz towaru spółka powinna posiadać?
Co by było w przypadku, gdyby magazyn był wynajmowany przez spółkę matkę (czyli przez spółkę hiszpańską)?
Czy wówczas sprzedaż byłaby na kontrahenta hiszpańskiego i on później odsprzedawałby ten towar do klienta z USA?
Jaka wówczas stawkę VAT należałoby zastosować?
Jak należałoby to wykazywać w deklaracji VAT?
Jakie dokumenty wywozu natomiast w tym przypadku spółka musi posiadać?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX