Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w usługach marketingowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 22 lutego 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma X ma sklep internetowy - sprzedaż wysyłkowa towarów kupowanych wcześniej od innych firm (producentów). Jeden z producentów chciałby aby firma X zorganizowała promocję na jego towary. Okres promocji np. 15.02.2024 - 29.02.2024. W tym czasie firma X promowała by dane produkty. Rozliczenie finansowe polegałoby na tym, że po okresie promocji, czyli w pierwszym tygodniu marca firma X przedstawi raport sprzedaży z tego okresu produktów tego producenta i proporcjonalnie do ilości sprzedanych towarów zostanie wyznaczona kwota do faktury sprzedaży za usługi reklamowe tego producenta (czyli wartość faktury będzie uzależniona od wyników sprzedaży). Przykładowo strony tej umowy (firma x oraz producent) zaakceptują, że kwota faktury powstała z wyliczeń ma być 5000 zł netto i wydarzy się to w dniu 05.03.2024.

Czy wystawiając fakturę sprzedaży na te działania marketingowe, firma X powinna jako datę zakończenia dostawy/sprzedaży przyjąć 29.02.2024 czyli dzień zakończenia tych działań marketingowych, czy też 05.03.2024 czyli dzień zaakceptowania obliczonej przez obie strony kwoty na podstawie raportu sprzedaży w okresie świadczenia usług?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX