Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku dostawy towaru, który jest dostarczany przez kuriera, czy w sytuacji gdy faktura nie została skutecznie doręczona do kontrahenta może zostać anulowana?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 28 lutego 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 28 września 2017 r. podatnik przekazał firmie kurierskiej towar sprzedawany osobie fizycznej za zaliczeniem pocztowym. Sprzedawca w dniu 28 września 2017 r. zaewidencjonował tą sprzedaż na kasie fiskalnej i wystawił fakturę. Faktura została dołączona do przesyłki. Nabywca zrezygnował jednak z zakupu towaru i kurier zwrócił przesyłkę w dniu 10 listopada 2017 r. W związku z powyższym sprzedawca wystawił fakturę korygującą z adnotacją, że towar i faktura nie zostały dostarczone klientowi i nie otrzymał należności za towar. Faktura korygująca nie została potwierdzona przez nabywcę.

Czy w tej sytuacji można skorygować podatek należny, poprzez korektę deklaracji za wrzesień 2017 r., czy za listopad 2017 r., czy też biorąc pod uwagę fakt, że faktura korygująca nie została dostarczona nabywcy, korekta podatku należnego nie jest możliwa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX