Kiedy po stronie klienta powstaje przychód z nieodpłatnych świadczeń?
PYTANIE
Spółka z o.o. prowadzi działalność w zakresie wznoszenia budowli i realizacji projektów budowlanych (deweloper). W trakcie inwestycji zapraszani są w początkowej fazie inwestycji potencjalni klienci z zagranicy (Belgii). W późniejszych fazach budowy klienci, po podpisaniu umowy przedwstępnej przylatują do Polski celem uzgodnienia dalszych faz projektu, zapoznaniem się z postępami budowy. Do siedziby spółki przylatują również zagraniczni kontrahenci (głównie dostawcy usług i towarów do wyposażenia obiektów) z różnych państw UE. We wszystkich przypadkach to spółka ponosi koszty przelotu, wyżywienia oraz noclegu w hotelu.
Czy u potencjalnych klientów, klientów, którzy podpisali umowy przedwstępne, jak i u stałych dostawców powstaje przychód podatkowy, w razie, gdy łączne kwoty podróży przewyższają kwotę o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f., a więc 200 zł?
Czy w razie powstania takiego przychodu spółka zobowiązana jest wystawić PIT-8C?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX