Kiedy po odwołaniu pracownika ze stanowiska będzie mu przysługiwała odprawa emerytalna?
PYTANIE
Pracownica jest zatrudniona na podstawie powołania. Pracownica ma skończone 60 lat i ma prawo do przejścia na emeryturę.
Co w sytuacji, kiedy pracownica zostanie odwołana ze stanowiska, a następnie (już po odwołaniu ze stanowiska) złoży pismo, że chce przejść na emeryturę? Czy takie oświadczenie woli będzie wiążące w sytuacji złożenia po odwołaniu ze stanowiska?
Czy pracownicy będą przysługiwały zarówno odprawa w zw. z odwołaniem ze stanowiska, która wynika z wewnętrznych regulacji zakładowych, jak i odprawa z tytułu przejścia na emeryturę, która także wynika z wewnętrznych regulacji zakładowych?
Czy w takiej sytuacji ma/nie ma znaczenie, czy najpierw została odwołana ze stanowiska a dopiero później wskazała, że pragnie przejść na emeryturę?
Jakie dokumenty powinna złożyć pracownica?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX