Kiedy płatnik składek powinien dokonać wyrejestrowania osoby z pracowniczych ubezpieczeń?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 20 stycznia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik pracował od kwietnia 2017 na stanowisku doradcy Prezesa zarządu w formie umowy o pracę. Jednocześnie w maju 2017 roku został Prezesem zarządu w tej spółce. Zgodnie z opinią prawną, pobierane od 18 maja 2017 r. wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę jako doradcy Prezesa było nienależne (nie mógł doradzać sam sobie). Umowa o pracę tym samym nie jest ważna. Czy spółka powinna wyrejestrować pracownika ze składek ZUS z datą 18 maja 2017 r. czy z datą powzięcia informacji o nienależnym wynagrodzeniu tj. 10.01.2019 r.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX