Kiedy organ powinien zawiadomić szpital o przedłużeniu postępowania administracyjnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bochenek Michał
Odpowiedzi udzielono: 27 czerwca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 17.05.2017r. do GOPS wpłynął wniosek ze Szpitala Wojewódzkiego w X o wydanie decyzji w trybie art. 54 ustawy z 27.08.2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych o podleganiu ubezpieczeniu zdrowotnemu Pana X, który w trybie pilnym w dniu 30.04.2017 r. miał udzieloną pomoc medyczną, a nie może korzystać ze świadczeń ubezpieczenia zdrowotnego realizowanych w ramach umowy z NFZ. Pracownik w dniu 22.05.2017 r., odwiedził środowisko zamieszkania ww. pod adresem podanym we wniosku. Na miejscu pracownik zastał ojczyma klienta, który oświadczył, że pasierb od pół roku nie zamieszkuje pod podanym adresem, ponieważ wyprowadził się do swojej dziewczyny do miejscowości X. Z matką Pan X sporadycznie kontaktuje się telefonicznie i czasem odwiedza w weekendy. Organ próbował uzyskać informacje o kliencie w systemie SEPI, jednak Pan X nie widnieje w ewidencji. Organ wystąpił więc do Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o udzielenie informacji o kliencie a w związku upływającym terminem zakończenia postępowania, zdecydował o przedłużeniu postępowania w celu uzyskania informacji z ww. instytucji.

Czy przedłużenie postępowania i przesłanie zawiadomienia podpisanego przez kierownika (choć do podpisywania decyzji ma tylko upoważnienie wójt) do szpitala było prawidłowe?

Jakie narzędzia powinien jeszcze uruchomić ośrodek w celu zbadania sytuacji klienta?

W razie nie ustalenia sytuacji życiowej i majątkowej ośrodek powinien wydać decyzje odmowną czy umorzyć postępowanie na brak współpracy i braku ustalenia sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX