Kiedy należy zgłosić pracownika do PPK?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 3 czerwca 2022 r.
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Piotr
Odpowiedzi udzielono: 23 kwietnia 2020 r.

PYTANIE

Pracownik jest zatrudniony w zakładzie pracy od 1.12.2019 r. Nie ma przerw w świadczeniu pracy. Nie ma wcześniejszego stażu pracy w zakładzie w ostatnich 12 miesiącach. Nie złożył również deklaracji o rezygnacji z oszczędzania w PPK. Zasada wskazuje, że podmiot zatrudniający zawiera umowę o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej po upływie trzeciego miesiąca zatrudnienia w podmiocie zatrudniającym, nie później niż do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynął termin 3 miesięcy zatrudnienia ( w rozumieniu kodeksu cywilnego, po upływie 90 dni).

Kiedy w aktualnym przypadku powinniśmy zgłosić pracownika do instytucji finansowej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX