Kiedy należy wystawić paragon fiskalny przy niepełnej zapłacie za zamówienie?
PYTANIE
Kiedy należy wystawić paragon fiskalny przy niepełnej zapłacie za zamówienie?
Spółka prowadzi sprzedaż przez Internet. Do każdego zamówienia wystawia paragon fiskalny, który załączany jest do paczki wraz z towarem. Paragon wystawiony jest w momencie wpływu zapłaty za zamówienie na konto bankowe spółki. Spółka otrzymała w lutym zapłatę za zamówienie, okazało się, że płatność nie jest kompletna – nie można zrealizować zamówienia gdyż kwota jaka wpłynęła na konto nie obejmowała kwoty przesyłki. Poinformowano o tym klienta, który w marcu dopłacił różnicę – dopiero wówczas cała kwota została nabita na kasę, a wysyłka została wysłana do klienta.
Kiedy powstał obowiązek podatkowy w VAT z tytułu sprzedaży towaru?
Czy postąpiono prawidłowo wystawiając paragon na całą kwotę w momencie otrzymania całości zapłaty za towar (marzec), czy może w lutym powinno się wystawić paragon do kwoty, jaka wpłynęła na konto, a w marcu kolejny już tylko obejmujący kwotę wysyłki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX