Kiedy należy ująć w kosztach podatkowych fakturę otrzymaną w październiku, która dotyczy poprzedniego kwartału?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Woźniak Joanna
Odpowiedzi udzielono: 19 lipca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy spółką z o.o. i zajmujemy się wynajmowaniem apartamentów mieszkalno-turystycznych, które nie są naszą własnością. Z wynajmu apartamentów wystawiamy zgodnie z umową kwartalne rozliczenie dla kontrahentów-właścicieli, którzy następnie wystawiają nam rachunek/fakturę. Jednak nie wszyscy dopełniają tego obowiązku i np. dnia 16 października otrzymaliśmy fakturę za rozliczenia drugiego kwartału.

Czy możemy rozliczyć koszt w miesiącu otrzymania tj. w październiku czy też proporcjonalnie do drugiego kwartału?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX