Kiedy należy ująć w kosztach fakturę wystawioną w 2016 r., zapłaconą w 2017 r., której duplikat został wystawiony w 2018 r.?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 kwietnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Fundacja nieprowadząca działalności gospodarczej w 2017 r. zapłaciła fakturę, której wystawienie i termin zapłaty był w 2016 r. Fundacja tej faktury nie dostała, dlatego też nie została zaksięgowana i zapłacona. W 2017 r. została zapłacona na podstawie upomnienia . Duplikat tej faktury został wystawiony w 2018 r.
Kiedy należy ująć w kosztach ową fakturę, czy można ją ująć w 2018 r. w momencie wystawienia duplikatu, czy też należy korygować CIT-8 za 2016 r. bądź CIT-8 2017 r., gdyż zostały już złożone w urzędzie?
Wydatek stanowił koszt administracyjny, ale związany z działalnością statutową.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX