Kiedy należy ująć koszt podatkowy przy wydruku materiałów reklamowych i przekazanie ich do tygodników lub dwutygodników wraz z czasowym ograniczeniem oferty?
PYTANIE
Jesteśmy spółką zajmującą się sprzedażą suplementów diety. Kupujemy gotowe produkty od producenta, a sprzedaży dokonujemy na rzecz osób fizycznych. W celu pozyskania nowego klienta, zlecamy drukarniom druk materiałów reklamowych, insertów, które trafiają do tygodników, dwutygodników, a później do rąk potencjalnego klienta. Inserty zawierają naszą ofertę, która jest ograniczona czasowa (oferta ma ważność 4 tygodni). Cały proces wygląda następująco:
1. Wydruk insertów, materiałów reklamowych np. 1.01.2018 przez firmy drukarskie
2. Dostarczenie insertów, materiałów reklamowych do wydawnictw 14.01.2018
3. Pojawienie się insertów w tygodniku 15.01.2018 z materiałem reklamowym.
Klient na insercie znajduje informację, że aby skorzystać z promocji ma 1 miesiąc czasu na podjęcie decyzji. Jeśli klient zdecyduje się na ofertę, wystawiamy wz-tkę i dokonujemy sprzedaży.
Kiedy powinniśmy ująć koszt podatkowy, zwłaszcza jeśli operacje są na przełomie roku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX