Kiedy należy ująć koszt podatkowy przy wydruku materiałów reklamowych i przekazanie ich do tygodników lub dwutygodników wraz z czasowym ograniczeniem oferty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 19 lutego 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy spółką zajmującą się sprzedażą suplementów diety. Kupujemy gotowe produkty od producenta, a sprzedaży dokonujemy na rzecz osób fizycznych. W celu pozyskania nowego klienta, zlecamy drukarniom druk materiałów reklamowych, insertów, które trafiają do tygodników, dwutygodników, a później do rąk potencjalnego klienta. Inserty zawierają naszą ofertę, która jest ograniczona czasowa (oferta ma ważność 4 tygodni). Cały proces wygląda następująco:

1. Wydruk insertów, materiałów reklamowych np. 1.01.2018 przez firmy drukarskie

2. Dostarczenie insertów, materiałów reklamowych do wydawnictw 14.01.2018

3. Pojawienie się insertów w tygodniku 15.01.2018 z materiałem reklamowym.

Klient na insercie znajduje informację, że aby skorzystać z promocji ma 1 miesiąc czasu na podjęcie decyzji. Jeśli klient zdecyduje się na ofertę, wystawiamy wz-tkę i dokonujemy sprzedaży.

Kiedy powinniśmy ująć koszt podatkowy, zwłaszcza jeśli operacje są na przełomie roku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX