Kiedy należy skorygować fakturę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 7 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Faktura sprzedaży dotycząca usługi wykonanej w grudniu została wystawiona na błędnego nabywcę krajowego (stawka 23%) w miesiącu grudniu i została wysłana do tego błędnego nabywcy. Korekta tylko w zakresie danych nabywcy ze względów technicznych nie jest możliwa. Korekta błędnej faktury została wystawiona do "zera" w miesiącu grudniu. "Nieprawidłowy" klient potwierdził odbiór korekty z datą 5.01.2021. Faktura na prawidłowego nabywcę krajowego została również wystawiona w grudniu.

Czy prawidłowym jest ujęcie w pliku JPK obu faktur (na błędnego i prawidłowego nabywcę) oraz korekty do "zera" w miesiącu grudniu?

Czy powinniśmy ująć korektę do zera w dacie potwierdzenia odbioru faktury przez klienta tj. z datą styczniową?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX