Kiedy można wprowadzić jako środek trwały zakupiony na potrzeby działalności lokal, który jest w trakcie prac remontowych?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 27 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jako osoba fizyczna założyłam działalność gospodarczą - salon strzyżenia psów. Rozliczam się na podstawie podatkowej książki przychodów i rozchodów. W związku z rozpoczęciem działalności zakupiłam kiosk wolnostojący (nieprzytwierdzony na stale do gruntu). Kiosk zostanie wprowadzony jako środek trwały do działalności. W związku z jego nabyciem trwają tam prace remontowe typu malowanie, wygładzanie ścianek, prace związane z przystosowaniem lokalu do pełnienia funkcji salonu strzyżenia psów.

Czy na podstawie faktury zakupu lokalu/kiosku mogę wprowadzić go już jako środek trwały do swojej działalności? Czy prace remontowe związane z odświeżeniem i przystosowaniem lokalu do działalności mogę bezpośrednio zaliczać do kosztów podatkowych, czy tez podwyższają one wartość środka trwałego?

Dodatkowo zakupiłam kosmetyki do pielęgnacji psów. Czy mogę je bezpośrednio ujmować w książce przychodów i rozchodów w kolumnie 13, czy powinnam ująć je w rubryce 10 zakup towarów i materiałów? Problematyczny tu może być do wykonania spis z natury np. zużycie części kosmetyków np. pół butli szamponu, itp..

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access