Kiedy można prowadzić uproszczoną ewidencję czasu pracy?
PYTANIE
Czy należy prowadzić ewidencję rzeczywistego czasu pracy w przypadku:
1) rozkładu czasu pracy wynikającego z obwieszczenia;
2) zadaniowego czasu pracy,
3) ruchomego czasu pracy,
4) indywidualnego rozkładu czasu pracy?
Czy dobrze rozumiemy, że w powyższych sytuacjach nie trzeba sporządzać z góry harmonogramu czasu pracy (grafiku)?
W których z powyższych przypadków należy prowadzić listy obecności i jakie informacje powinny one zawierać?
Czy listę obecności można zastąpić kartą pracy prowadzoną przez kierownika działu lub brygadzistę?
Czy zadaniowy czas pracy i ruchomy czas pracy są systemami czasu pracy, czy rozkładami czasu pracy? - nie wiemy, w której części obwieszczenia umieszczać informacje o nich.
Czy w obwieszczeniu o systemach i rozkładach czasu pracy można zapisać kilka, nawet hipotetycznych na dany moment rozwiązań, które występują lub mogą wystąpić w przyszłości u danego pracodawcy?
Zwłaszcza, jeśli są one bardzo zindywidualizowane i zmieniają się często wraz z zatrudnianiem kolejnych pracowników.
Gdzie powinno się umieszczać informację o zadaniowym czasie pracy danego pracownika: w umowie o pracę, czy informacji (regulaminie)?
Czy pracodawca sam może zadecydować, że pracownik zatrudniony na 1/2 etatu ma przychodzić do pracy po 8 godzin np. od pierwszego dnia miesiąca aż do wyczerpania jego wymiaru czasu pracy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX