Kiedy można dokonać korekty WDT, jeśli towar został zagubiony?
PYTANIE
Polska firma X wysłała za pośrednictwem kuriera towar do kontrahenta z Rumunii. Klient z Rumunii zamówił towar i zanim zostało wysłane zamówienie domówił kolejne. Zostały wystawione dwie faktury (WDT) do jednej przesyłki kurierskiej. Firma polska posiada potwierdzenie dostawy od kuriera. Natomiast firma węgierska twierdzi, że jest tylko zamówienie z pierwszej faktury, natomiast z drugiej nie. Za drugą fakturę firma węgierska nie zapłaci. Nie uwzględniła też w księgowości tej drugiej faktury. Tymczasem firma polska ma wykazane WDT w sierpniu 2019. Zrobiła remanent, z którego wynika, iż na magazynie rzeczywiście brakuje towaru w ilości, która była na tej drugiej fakturze.
Czy firma polska może zrobić korektę WDT, gdzie poda przyczynę korekty "zagubienie towaru"?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX