Kiedy możliwe jest odstąpienie od obowiązku przeprowadzania szkoleń okresowych z dziedziny bhp dla pracowników administracyjno-biurowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ambroziewicz Maciej
Odpowiedzi udzielono: 28 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Naszym głównym PKD jest 52.21Z Działalność usługowa wspomagająca transport. Mamy większość pracowników typowo administracyjno - biurowych siedzących przed komputerem i obsługujących pod kątem dokumentów sektor transportu drogowego. Nie wykazujemy żadnych zagrożeń oraz od początku działalności (ponad 10 lat) nie mieliśmy żadnego wypadku przy pracy. Składkę na ubezpieczenie wypadkowe mamy na poziomie 0,96%. Biorąc pod uwagę zapisy w załączniku nr 2 do r.s.p.s.u.s., nasze PKD kwalifikuje się do 4 kategorii ryzyka ale ze 1,2% składką na ubezpieczenie wypadkowe, natomiast patrząc na załącznik nr 3 i naszą wypadkowość i zagrożenia w pracy to kwalifikujemy się do 1 kategorii ryzyka.

Czy jesteśmy zobowiązani przeprowadzać okresowe szkolenia BHP dla pracowników administracyjno - biurowych?

Czy potrzebujemy jakiś dodatkowych dokumentów, które doprecyzują do jakiej kategorii ryzyka mamy kwalifikować naszych pracowników biurowych, co pozwoli nam odstąpić od okresowych szkoleń BHP?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX