Kiedy i w jaki sposób należy zawiadomić ZUS o wypadku przy pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 24 czerwca 2019 r.
Autor odpowiedzi: Ambroziewicz Maciej
Odpowiedzi udzielono: 19 lutego 2015 r.

PYTANIE

Pracownik doznał drobnego urazu nogi. Sporządzono protokół powypadkowy i zdarzenie zostało zakwalifikowane jako wypadek przy pracy.

Kiedy i w jaki sposób należy zawiadomić o wypadku ZUS?

W momencie uzyskania informacji o wypadku, niezwłocznie po zatwierdzeniu protokołu powypadkowego, czy też po całkowitym wyzdrowieniu pracownika?

Czy jeśli pracownik przebywał na zwolnieniu lekarskim 21 dni i wrócił do pełnej sprawności jest sens składania wniosku o jednorazowe odszkodowanie do ZUS?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX