Kiedy i w jaki sposób można dokonać likwidacji środka trwałego w postaci kasy fiskalnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 6 września 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kiedy i w jaki sposób można dokonać (fizycznej i "papierowej - LT") likwidacji środka trwałego (dokument LT oraz fizyczne przekazanie do utylizacji firmie zajmującej się utylizacją sprzętu elektrycznego) w postaci kasy fiskalnej? Jak długo i czy należy przechowywać wyrejestrowaną z ewidencji US kasę fiskalną? Czy są jakieś elementy znajdujące się w kasie fiskalnej, które powinny być z niej usunięte i przechowywane przez podatnika przed jej fizyczną likwidacją? Po zaprzestaniu używania kasy fiskalnej, w związku z zmianą obowiązujących przepisów i wycofaniem z użycia kas typu offline, dokonano odczytu pamięci fiskalnej i sporządzono na tę okoliczność protokół z odczytu zawartości pamięci fiskalnej oraz wniosek o wyrejestrowanie z ewidencji US. Przesłano ww. dokumenty do US. Otrzymano z US protokół wykreślenia kasy fiskalnej z ewidencji US.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX