Kiedy i w jaki sposób firma sprzedająca towary podróżnym (TAXFREE) powinna dokonać korekty sprzedaży?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 5 października 2017 r.

PYTANIE

Firma sprzedaje towary podróżnym (TAX FREE). Zdarzają się następujące sytuacje:

1) w momencie sprzedaży omyłkowo nie jest naliczany rabat (in -),który przysługuje każdemu klientowi po spełnianiu określonych warunków,

2) zastosowano błędną stawkę podatku VAT - powinno być 8% zamiast 23 % oraz 23% zamiast 8%.

Wszystkie warunki określone w art.127,128,129 i 130 u.p.t.u. przez sprzedawcę jak i podróżnego są spełnione, tj.zgłoszenie, terminy przekroczenia i dostarczenia dokumentów potwierdzonych przez UC-S.

1. Kiedy i w jaki sposób firma powinna dokonać korekty sprzedaży w sytuacji, kiedy podatek VAT nie jest jeszcze zwrócony podróżnemu, jak i w sytuacji kiedy podatek VAT został zwrócony podróżnemu?

2. W którym okresie firma powinna skorygować poz. 14 deklaracji VAT w przypadku zwrotu towaru bądź uznanej reklamacji?

3. Czy dokument TAX FREE musi być potwierdzony pieczątką przez sprzedającego, jeżeli dokument wystawiony dla podróżnych zawiera dane firmy, która go wystawia.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX