Kiedy firma musi zakończyć działania związane ze zbieraniem odpadów - w momencie otrzymania decyzji odmownej marszałka województwa, czy też po zakończeniu postępowania związanego z odwołaniem zgodnym z k.p.a.?
PYTANIE
Firma wystąpiła z wnioskiem o zmianę zezwolenia na przetwarzanie odpadów w związku z art. 14 ustawy z 20.07.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592) - dalej u.z.u.o. Po przeprowadzeniu kontroli wojewódzki inspektor ochrony środowiska wydał postanowienie zawierające negatywną opinię w przedmiocie spełnienia wymagań określonych w przepisach ochrony środowiska. Na postanowienie nie służy zażalenie. W związku z powyższym organ właściwy (marszałek województwa) odmówił wydania zezwolenia. Z uwagi na fakt, iż na postanowienie WIOŚ nie służy zażalenie, firma chce złożył skargę w oparciu o art. 221, 227 i 229 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256) - dalej k.p.a.
Kto będzie adresatem tej skargi - GIOŚ czy SKO?
Kiedy firma musi zakończyć działania związane ze zbieraniem odpadów w omawianym przypadku - w momencie otrzymania decyzji odmownej marszałka województwa, czy też po zakończeniu postępowania związanego z odwołaniem zgodnym z k.p.a.?
Czy w tym czasie można złożyć nowy wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, aby w przypadku negatywnego wyniku odwołania można było otrzymać nowe zezwolenie na zbieranie odpadów przechodząc całą procedurę od początku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX