Kiedy dokonać korekty VAT w przypadku zwrotu towaru - w momencie otrzymania informacji o zwrocie z platformy e-sprzedażowej, czy zwrotu towaru?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 3 kwietnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, VAT, KPiR polegającą m.in. na handlu wysyłkowym towarów za pośrednictwem Allegro. Sprzedaż dla osób fizycznych ewidencjonuję za pomocą kasy fiskalnej. Zdarza się, że klienci zwracają towar, np. otrzymuję informację 26/01/2020 z Allegro o zwrocie. Towar wraca do mnie w kolejnym miesiącu i wtedy zwracam pieniądze.

W którym miesiącu powinienem skorygować VAT: w styczniu, czy lutym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX