Kiedy dokonać korekty in minus, jeśli klient zrealizuje założony umową obrót?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 4 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. chce zawrzeć z klientami umowę na zakup narzędzi. W umowie będzie zapis, że po zrealizowaniu określonego poziomu obrotu faktura za narzędzia zostanie skorygowana do kwoty 1 zł netto. Okres w którym klient może nabywać towary w celu zrealizowania obrotu to 180 dni.

Czy jeśli klient zrealizuje założony umową obrót wcześniej (np. po 100 dniach) faktura korygująca musi zostać wystawiona w okresie przekroczenia wymaganego obrotu (np. po 100 dniach) czy można wystawić fakturę korygującą dopiero w tym 180-tym dniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX